Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Op zoek naar gezonde recepten om af te vallen? Dit heerlijke ontbijtje staat binnen vijf minuten op tafel en bevat ook nog eens alle goede voedingsstoffen. In kwark vind je namelijk veel eiwitten wat zorgt voor een verzadigd gevoel en een stabiele bloedsuikerspiegel. Het fruit en de walnoten leveren de vezels, vitaminen, mineralen en gezonde vetten die bijdragen aan onze gezondheid. Een goed begin van je dag dus!

Recept: kwark met bloedsinaasappel en walnoten

Ook proberen? Hieronder vind je wat je nodig hebt en hoe je het maakt.
Voorbereidingstijd5 min
Totale tijd5 min
Porties: 1
calorieën: 343kcal

Ingrediënten

  • 200 gram magere kwark
  • 1 bloedsinaasappel
  • 25 gram walnoten

Instructies

  • Doe de kwark in een glas of schaaltje.
  • Snijd de bloedsinaasappel in stukjes en leg dit bovenop de kwark of roer het er doorheen.
  • Breek de walnoten in stukjes en voeg toe. Top eventueel af met een beetje honing.

Notities

Koolhydraten: 20 g
Eiwitten: 23 g
Vetten: 18 g

Tip: voor de afwisseling kun je het recept iets aanpassen en verschillende soorten fruit en noten gebruiken. De kwark kun je eventueel vervangen door magere of halfvolle yoghurt. Wanneer je wilt afvallen is dit recept ook zeer geschikt als gezond tussendoortje of toetje! Meer gezonde recepten? Op mijn website vind je genoeg inspiratie voor het creëren van een gezonder eetpatroon!